streda 9. apríla 2014

Útulne u: Zuzky Gašparovičovej


Mnohí ľudia sa so Zuzkou stretávajú pomyselne každý deň prostredníctvom blogu red poppy stories. My sme sa s ňou stretli u nej doma, na kus reči o tom, ako sa jej býva a každé ráno vstáva v jej útulnej izbe. Pochopiteľne sme prechádzali od interiéru k móde a naspäť. Vieme však, že zobúdzať sa v centre mesta je nenahraditeľné.

Many people meet Zuzka every day through her blog called Red Poppy Stories. We met her at her home and chat a little bit about how she lives and how it is to get up in her cozy room every morning. Obviously we had a conversation about interior then about fashion and back. However, we know that waking up in the city center is irreplaceable.




Zuzka pracuje v Zľavomate, kde testuje zľavy, pre nás, potencionálnych zákazníkov. Práve kvôli práci sa presťahovala do Bratislavy. Vo voľnom čase sa venuje blogu red poppy storries, ktorý je zameraný na všetko to, čo ju baví. Najmä na módu.

Zuzana works at Zľavomat where she tests discounts for us, potential customers. She moved to Bratislava precisely because of the work. In her spare time she runs Red Poppy Stories blog which is focused on everything that Zuzka likes; particular fashion.



Čo bolo pred vznikom blogu? Čo ťa viedlo k jeho založeniu?

Mala som rada módu, vždy som sa inak obliekala a rada fotila. Na Slovensku sa v tom čase rozbiehali blogy a ja som dostala nový fotoaparát. Vznikli blogy Svartsvanur a Feathersintodust a povedala som si, prečo nie. Začať s blogom bolo naozaj ľahké. Ani ma len nenapadlo, že raz bude úspešný, že nad ním budem musieť seriózne premýšľať a mať istú zodpovednosť.
Je zaujímavé, ako sa to všetko mení. Začínala som ako milovník šiat s ryšavými vlasmi. Teraz si už ani nespomeniem, kedy som mala šaty naposledy na sebe.

What was before the emergence of the blog? What did lead you to its establishment?

I love fashion. I always dress differently and take pictures. At that time blogs in Slovakia were starting and I got a new camera. Svartsvanur and Fethersintodust were created and I said to my self, why not. To start with the blog was really easy. I didn’t even thing about that one day it will be successful that I would have to seriously think about the blog and have a responsibility for having the blog.
It is interesting how everything changes. I started as a lover of dresses with red hair. Now I don’t even remember when the last time I wore a dress was.






Čo ťa inšpirovalo k zariadeniu tejto izby?

Všetko sa zbehlo veľmi rýchlo. Dostala som prácu a do týždňa sa musela presťahovať. Všetko som mala doma v Prievidzi. Vzala som si so sebou iba oblečenie a knihy. Svoj blog som mala zameraný na módu a o interiérové stránky som sa nezaujímala. Narýchlo som napísala kamarátke, ktorá sa o to trošku zaujíma, nech mi naposiela rôzne fotografie. Poslala mi tip na palety pod matrac a tým to začalo.
Bývanie v tomto byte je tiež veľká náhoda a lepšie to ani nemohlo dopadnúť.
Všetko prichádzalo automaticky. Palety, matrace, komoda z IKEY v akcii a všetko sa to postupne pospájalo, až z toho vznikla táto izba. Nemám rada poličky, preto mám všetko poukladané po zemi.

What did inspire you when you were arranging this room?

Everything went pretty fast. I got a job and I had to move within a week. All of my things were in Prievidza. I brought just clothes and book with me. I was focused on fashion and I didn’t care about interior. I quickly wrote to my friend who was pretty interested in interior design. She sent me some pictures and tips for my room such as pallets under the mattress. So it all began with it.

Living in this apartment is a big coincidence. It couldn’t have gone better.

Everything came automatically; pallets, mattress, chest of drawers from IKEA and everything got pretty much together by itself. Afterwards, this room was created. I don’t like shelves so I have everything on the ground.







Aké farby máš rada?

Práve som nad tým rozmýšľala. Mám rada sivú, ale to je taká smutná a pochmúrna farba. Taktiež mám rada žltú a modrú. Viem, že nemusím oranžovú a ani ružovú.

What colors do you like?

I was just thinking about it. I like grey but it is sad and gloomy color. I also like yellow and blue. I know that I don’t like orange and pink.






Riadiš sa pri nákupe vecí do interiéru aj v oblečení myšlienkou trvácnosti, kvalitnosti ? Aký typ zákazníka si?

Ja som veľmi čudný zákazník. Nakupujem veľmi málo, keďže veľa oblečenia dostanem a nakupovanie v obchodoch ma nebaví. Keď do obchodu vojdem, tak si kúpim radšej šaty v zľave. Nechcem podporovať módne reťazce a kupovať si v nich drahé veci, keď ich hodnota je minimálna.

Komodu do izby som si kúpila z IKEY, ako som už spomínala. Zrkadlo, ktoré tu mám, je veľmi staré. Dobre sa mi nakupuje na bonami.cz a vo francúzskom obchodíku La maison. Tam si kúpim občas nejakú vec. Ostatné veci sú z IKEY.
Keď som sem prišla, vedela som, že chcem bielu stoličku. Prišla som do bytu a bola tu. Tak som sa na ňu usmiala.
Všetko sa mi tu spája pomaly dokopy.


When you buy things to your room or clothes do you follow the idea of durability and quality?  What kind of a customer are you?

I am a very weird of a customer. I don’t buy that much things because a lot of things I just get for free and to shop in a mall is not for me. When I come to a mall I rather buy clothes in discount. I don’t want to support fashion chains and buy things that are expensive even their value is minimal.

As I mentioned before the chest of drawers is from IKEA. The mirror I have here is really old. I like to shop on bonami.cz and in French store called La Maison. Sometimes I buy a thing there. The rest is from IKEA.
When I came here I knew I want a white chair. I came to the apartment and there it was a white chair. So I smile at the chair and I was happy.
Everything is slowly getting together.







Čo ty a sekáče?

Najlepšie sekáče na svete sú v Prievidzi. To bezkonkurenčne. V našom nórskom sekáči nájdete nohavice Cheap Monday alebo značku GinaTricot. Keďže som prievidzskými sekáčmi rozmaznaná, do bratislavských nechodím. Viem, že v Prievidzi nájdem presne to, čo mi sedí.

What about you and second-hands?

The best second-hands are in Prievidza, with no doubts. In our Norwegian secondhand you can find Cheap Monday pants or the brand Gina Tricot. Second-hands in Prievidza spoiled me so I don’t go to the ones in Bratislava. I know that in Prievidza I will find what I’m looking for.



Uvedomuješ si svoju zodpovednosť na blogu voči svojim čitateľom pritom, keď nakupuješ?

Doobeda som fotila práve článok o top desiatich veciach, ktoré jednoducho musíte mať v šatníku, do ktorých sa oplatí investovať. Chcem dať svojmu blogu väčšiu pridanú hodnotu, pretože mi už nestačia iba fotky outfitov. Rada by som to posunula ďalej a venovala tomu viac. Tému slow fashion riešime na fashion-map.cz stále a nakazilo ma to.

Do you realize your responsibility for the blog and their readers when you are buying new stuff?


I the morning I took some pictures for the article about the things you just have to have in your closet. I want to make my blog more valuable because I can’t just stay at the point where I just take pictures of my outfits. I would like to move forward. I’m still working on Slow Fashion on fashion-map.ca and it infected me.





Čo robíš rada, keď nepracuješ a nebloguješ?

Riešim spomínané fashion-map, chodím na jógu, a keďže je už vonku pekne, môžem chodiť behať. Inak sa motkám. Chodím rada na kávičky, stretávam sa s milými ľuďmi, upravujem fotky, výletujem, čítam si, premýšľam.

What do you like to do in your spare time? (away from blog and work)

As I mentioned I do some things for fashion-map, I do yoga and I run when it’s nice outside. I like to go to the café, meet nice and kind people, edit photos, read and think.



Tvoja hudobná, filmová a knižná vychytávka.

Momentálne počúvam stále dookola nový album od Beck, už asi rok čítam knihu Muž spí a rada pozerám severské filmy.  A som po nich adekvátne smutná. Naposledy som pozerala trilógiu Before sunrise, Before sunset a Before midnight, všetky zaradom a bola to pecka.

What is your music, movie and literary extravaganza?

These days I listen to Beck’s new album again and again. For about a year now, I read a book “Muž spí” and I like to watch Nordic movies. And I am adequately sad after I watch one. I recently watched a trilogy Before sunrise, Before sunset and Before midnight, one after another and it was awesome. 







Myslíš si, že sú v tvojom okolí esteticky cítiaci ľudia?

Záleží na tom, kde som. V práci sú úplne iní ľudia než v prostredí, v ktorom sa pohybujem mimo nej. Myslím, že ľudia ešte stále nedbajú na kvalitu. Kvalitnú vec si môže dovoliť ten, čo má peniaze. Paradoxne k výroku - "Nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci." Mladí si teraz musia polroka odkladať, aby si kúpili niečo poriadne. Estetické cítenie majú, nemajú však prostriedky na kúpu naozaj kvalitných kúskov.

Do you think that you are surrounded by aesthetically sentient people?

It depends on where I am. There are different people at work and at the places outside of it. I think that people don’t care about quality. Only people who have money can buy a quality thing. Paradoxically to the statement: “We are not that rich to buy cheap things.” If a young person wants to buy a quality thing he or she has to lay aside some money for about a half year. These people have aesthetic sense but they don’t have means to buy really high quality pieces.




Ktoré slovenské/české značky sa ti páčia?

Ushy.té a tiež mám veľmi rada Drevenú Helenu. Páčia sa mi tričká od Buffeťákov a chalanov zo Slowatchu. Z českých mám rada značky Odivi a Leeda.

What Slovak or Czech brands do you like?

I like Ushy. and I also really like Drevená Helena. I like t-shirts by Buffet and Slowatch. From Czech Republic I like brands as Odivi and Leeda.





Vráťme sa nakoniec ešte k tvojmu bývaniu. Ako sa ti spolunažíva so spolubývajúcimi a susedmi?

Bývam s Kikou, ktorú poznám už 15 rokov (ach, aké sme staré) a bezmedzne ju milujem. Tiež tu s nami býva Oto, ktorý prevádzkuje Regal Burger. Všetci sme starí známi z Prievidze.
Bytový komplex, v ktorom bývam, je kultúrnou pamiatkou mesta Bratislava. Nie každý byt je preto obývaný a so susedmi sa veľmi nepoznáme. Minule nám vypadla elektrika, vtedy vznikla taká malá komunita. Kika študovala priestorové plánovanie, je naklonená verejnému priestoru a silou-mocou chce zorganizovať brigádu, aby sme sa viac spoznali, tak uvidíme.
Je tu úžasné ticho. Keď prídem z hluku sem, mám pocit, že som ohluchla. Po Pohode som si púšťala pesničky, či som náhodou neohluchla, J.


Let’s just go back to your housing. How is it with your roommates and neighbors?


I live with kika who I know for 15 years (oh, we are so old) and I love her boundlessly. Oto who runs Regal Burger also lives with us. We are all old friends from Prievidza.

The apartment complex where I live is a cultural monument of Bratislava. Thus not every apartment is populated and we don’t know our neighbors that well. Last time we went without electrics a small community arose. Kika studied spatial planning and she favors the public space. So Kika wants to organize a brigade where we can get to know each other. Well, we shall see.

There’s an awesome silence here. When I come home from a noisy place I feel like I’m deaf. I had to play some music after Pohoda just to make sure I wasn’t deaf.
  




ELT.

(jazyková korektúra Zemka Jaurová)
                                                                                                                  


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára